Τοποθέτηση της Σέβης Στάϊκου εκπροσώπου της Πολιτιστικής Δημιουργίας στην 31η ΓΑΣ του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων ΟΤΕ Ν. Αττικής




Τοποθέτηση της Σέβης Στάϊκου εκπροσώπου της Πολιτιστικής Δημιουργίας
στην 31η ΓΑΣ του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων ΟΤΕ Ν. Αττικής
.
Ο λόγος περί πολιτισμού είναι λόγος πολιτικής ακόμα και όταν είναι ανύποπτος ή δήθεν απολίτικος. Στην πραγματικότητα ο πολιτισμός είναι το πιο πρόσφορο πεδίο πολιτικής, γιατί οτιδήποτε γίνεται στο πεδίο της συνδέεται εξ ορισμού με την αισθητική και την ιδεολογία, τις νοοτροπίες και τα στερεότυπα αλλά και την αυτοσυνειδησία της κοινωνίας.
Η λέξη «πολιτισμός» ,λοιπόν, προερχόμενη από τη λέξη «πόλις»,  χαρακτήριζε βεβαίως τον οικισμό και την κοινωνία που διέμενε σε αυτόν, αλλά εμπεριείχε και το όλο πνευματικό υπόβαθρο, δηλαδή, την όλη υπαρξιακή ή φιλοσοφική θεμελίωσή τους. Ο «πολιτισμός» βεβαίως δεν μπορεί παρά να σχετίζεται με την έννοια αυτή της «πόλεως». Συνακόλουθα, η «πολιτική» ήταν η προσπάθεια προώθησης των συλλογικών της στόχων, στους οποίους, βεβαίως, κύρια θέση καταλαμβάνουν η προώθηση της υπαρξιακής σημαντικής του ανθρώπου και των κοινωνιών.
Ωστόσο, σήμερα με την επικράτηση του ακραίου φιλελευθερισμού αλλά και της ηθικής έκπτωσης που χαρακτηρίζει τα συστήματα τα οποία ζούμε και δραστηριοποιούμαστε, ο πολιτισμός έχει να κάνει με πρακτικές ξεκομμένες από την καθημερινή ζωή και τους συλλογικούς στόχους της κοινωνίας. Η δε παλαιά «πολιτική» έχει εκπέσει σε μια απλή διαχειριστική , κυρίως λογιστική διαχειριστική, των κοινωνιών, των νεωτερικής έμπνευσης και λειτουργίας «κρατών», που δεν ενδιαφέρεται παρά δίκην πολυτέλειας ακόμα και με αυτή τη συρρικνωμένη έννοια του πολιτισμού - και δικαίως, γιατί έτσι συρρικνωμένα αυτός ο πολιτισμός δεν πολυέχει νόημα, ου μην βλάπτει και αποπροσανατολίζει.
Σε αυτά τα πλαίσια τώρα, δε θα μπορούσε παρά η ηθική κατάπτωση και η γενικότερη κρίση αξιών να επηρεάζει άμεσα και τη λειτουργία αυτού του Π.Κ. Κάνοντας έναν μικρό απολογισμό του ενός αυτού χρόνου που πέρασε από τις εκλογές ως σήμερα  θα αποδειχθεί περίτρανα.
Συνάδελφοι, άμα τη εμφανίσει μας εδώ ήρθαμε αντιμέτωποι με πρακτικές που μόνο τον πολιτισμό και τους εαυτούς  μας δεν τιμά.
Οι δυο πλειοψηφούσες παρατάξεις και κυρίως η Πολιτιστική  Αλλαγή, ταραγμένες από τα αποτελέσματα των εκλογών και την απώλεια της αυτοδυναμίας, αποφάσισαν πριν ακόμα το αποφασίσουν οι όμορες τους παρατάξεις στην κεντρική πολιτική σκηνή, να συγκυβερνήσουν. Στα πλαίσια αυτά, δε δίστασαν να ποδοπατήσουν γραπτούς και άγραφους νόμους, να τσαλακώσουν τη δημοκρατία και  να μοιράσουν τα οφίτσια αναμεταξύ τους, πετώντας απροκάλυπτα έξω από το προεδρείο όλες τις άλλες δυνάμεις, αγνοώντας  πλήρως τόσο την αλλαγή που έχει συντελεστεί στη συνείδηση του κόσμου με την απαξίωσή τους ως κυρίαρχες ιδεολογικά δυνάμεις, αλλά και την ίδια την αλλαγή στους συσχετισμούς του νέου Δ.Σ.
Πίστεψαν, ότι θα πορευτούν ανενόχλητοι και ότι θα συνεχίσουν να διαχειρίζονται μόνοι τους τα του Πολιτιστικού ως σαν να είναι το τσιφλίκι τους.
Η πραγματικότητα, όμως, συνάδελφοι δε σας έκανε την χάρη.
Οι αμφιβολία και η αμφισβήτηση δεν άργησε να έρθει. Και δεν αμφισβητηθήκατε  απλώς από τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις, οι οποίες από την αρχή και με σαφήνεια προειδοποίησαν ότι πρακτικές τέτοιου είδους μόνο σε αδιέξοδο μπορεί να οδηγήσουν το Πολιτιστικό και εμάς τους ίδιους, αλλά ήρθε και σαν κεραυνός εν αιθρία εκ των έσω.
Είναι, νομίζω, γνωστά σε όλους τα γεγονότα τα οποία διαδραματίστηκαν μετά την περιβόητη  καταγγελία από μέλος της ΠΑΣΚΕ κατά του προσώπου του Προέδρου και δε θα μπω στη διαδικασία να τα αναπαράγω ξανά. Άλλωστε ο καθένας μπορεί να ανατρέξει στα πρακτικά των συμβουλίων.
Θα πω όμως αυτό, επί τρεις μήνες το Π.Κ. και η λειτουργία του έγιναν άνω κάτω με τις ευθύνες να βαραίνουν την πλειοψηφούσα παράταξη, η οποία αρχικά προσπάθησε με κάθε τρόπο να υποτιμήσει τη νοημοσύνη μας και δευτερευόντως δε δίστασε να ποδοπατήσει ξανά κάθε έννοια δημοκρατίας. Έτσι η συζήτηση που αρχικά ξεκίνησε σχετικά με την αξιοπιστία του προσώπου του Προέδρου, εξελίχθηκε στο κατά πόσο έχει ή δεν έχει τελικά δικαίωμα το σώμα να θέτει ζητήματα μομφής.
Κατά την άποψη, λοιπόν, της Πολιτιστικής αλλαγής  και αυτό αποτελεί πρωτοτυπία για τις εκδημοκρατισμένες κοινωνίες, ο αιρετός δεν είναι ανακλητός! Άπαξ και εκλέχθηκε θα τερματίσει την θητεία του ο κόσμος να χαλάσει. Κατ’ εντολίν μάλιστα του Προέδρου πληρώσαμε και 200 ευρώ σε δικηγόρο για να μας  «επιβεβαιώσει» το παραπάνω και ο νοών νοήτο.
Κύριοι, έστω και τώρα σας καλούμε να αλλάξετε στάση και να προχωρήσετε σε αναδιάρθρωση του προεδρείου.
Ο ταμίας και ο αντιπρόεδρος δε σας ανήκουν. Σε ότι αφορά εμάς δε, διευκρινίζουμε ότι δε διεκδικούμε καμία καρέκλα, αλλά σας καλούμε να διορθώσετε την αδικία όσο είναι καιρός και πριν έρθουμε ξανά αντιμέτωποι με παρόμοιες καταστάσεις.
Εν πάσει περιπτώσει, όσο πιο γρήγορα κατανοήσετε ότι δε σας παίρνει πια να διοικείτε τα κοινά με τον τρόπο που το κάνατε δεκαετίες τώρα, τόσο το καλύτερο για όλους.
Δεν είναι, άλλωστε, τυχαία η αντιμετώπιση των συναδέλφων. Όλοι ψιθυρίζουν ότι κάτι βρωμάει εδώ μέσα, ωστόσο, εσείς αποκομμένοι από χρόνια από την ηθική σφυρίζετε αδιάφορα και ροκανίζετε το χρόνο μέχρι να περάσει και αυτή η 3ετία, απολαμβάνοντας τα προνόμια που σας παρέχονται.
Καταργήστε τη ΓΑΣ, τολμήστε το. Καταργήστε αυτό το όργανο το οποίο οι ίδιοι λέτε στις ιδιωτικές συζητήσεις ότι δεν προσφέρει τίποτα και δώστε το λόγο στους συναδέλφους αμεσοδημοκρατικά. (Την υπεραξία τους άλλωστε διαχειριζόμαστε μέσα από την επιχορήγηση του ΟΤΕ.)
Η εποχή άλλαξε συνάδελφοι. Η επιταγή της κοινωνίας είναι οι ρηξικέλευθες αλλαγές. Είναι επιβεβλημένο να την ακούσουμε.
Το όλο παιχνίδι πρέπει να μπει κάτω από αυστηρό έλεγχο, για να σωθούμε από την αυτοκαταστροφή. Οι υγιείς δυνάμεις πρέπει να πάρουν στα χέρια τους το μέλλον τους και ελευθερώνοντας νέες δυνάμεις υλικές και πνευματικές να ανεβάσουν τον πολιτισμό και την πολιτική σε υψηλότερο επίπεδο.