Τοποθέτηση Βίκυς Μπούτση στην 34η ΓΑΣ του Π.Κ.Ε. ΟΤΕ Ν. Αττικής


Όταν ακούμε τη λέξη «πολιτισμός» όλοι καταλαβαίνουμε λίγο ή πολύ τι σημαίνει. Όλοι έχουμε αναφερθεί σε κάποια στιγμή της ζωής μας σε μεγάλους αρχαίους πολιτισμούς της ιστορίας, σε απολίτιστους λαούς, σε σύγχρονες κοινωνίες, λιγότερο ή περισσότερο πολιτισμένες. Διαπιστώνουμε αμέσως ότι η λέξη πολιτισμός δεν χρησιμοποιείται μόνο για λαούς  αλλά και για κοινωνικές ομάδες.

 Όταν λοιπόν αναφερόμαστε στο πολιτιστικό μας κέντρο καλό είναι να έχουμε όλοι στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι  πολιτιστικός είναι αυτός που υπηρετεί τον πολιτισμό ή τις εκδηλώσεις του.
Αυτό προσπαθούμε και εμείς να κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια, να προάγουμε πολιτισμό. Πέρασε ένας χρόνος από την προηγούμενη Γενική Αντιπροσωπευτική Συνέλευση του πολιτιστικού μας, ένας χρόνος με αλλαγές. Στο διοικητικό συμβούλιο μπήκαν καινούργια πρόσωπα και υπήρξε αντικατάσταση προέδρου. Πάντα, μία αλλαγή που την στήριξες, πρέπει να την πλαισιώνεις με καλή θέληση και να ελπίζεις για καινούργιες δημιουργικές ιδέες. Έτσι κι εμείς ευελπιστούμε να είναι εποικοδομητική η συνεργασία μας με την καινούργια πρόεδρο.

 Κατά τη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε δουλέψαμε, άλλοι λιγότερο άλλοι περισσότερο, για να δώσουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Αλλά, ότι κι αν κάναμε δεν είναι αρκετό, χρειάζεται να γίνουν βήματα προόδου, να γίνουν περισσότερες ενέργειες που να αποσκοπούν στην ποιοτική βελτίωση της διαπαιδαγώγησης των παιδιών και των νέων, την παροχή ευκαιριών καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργικής απασχόλησης για μικρούς και μεγάλους, καθώς και την υποστήριξη της ερασιτεχνικής δημιουργίας, όποια μορφή κι αν έχει αυτή. Χρειάζεται επιτέλους μία στροφή προς την τέχνη και τα γράμματα!

Έχετε έρθει να δείτε τα τμήματά μας; Οι αίθουσες είναι πάντα γεμάτες και χαιρόμαστε γι’ αυτό, αλλά, κάτι λείπει! Λείπουν οι νέοι άνθρωποι! Πώς είναι δυνατόν να λείπουν οι νέοι άνθρωποι από ένα πολιτιστικό κέντρο, από το πολιτιστικό κέντρο του ΟΤΕ που απασχολεί τόσους πολλούς νέους συναδέλφους;

Μάλλον κάτι κάνουμε λάθος!! Έχουμε τόσες πολλές φορές προτείνει στο διοικητικό συμβούλιο να επισκεφτούμε τα κτήρια μας, να πάμε να πιάσουμε τους συναδέλφους που δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξή μας και να μιλήσουμε μαζί τους, να τους δώσουμε ίσως κάποιο φυλλάδιο με τα τμήματά μας, να τους παροτρύνουμε να μπουν στο site να δουν τις δράσεις μας, να ζητήσουμε τη γνώμη τους και να ακούσουμε τις ιδέες που μπορεί να έχουν να μας προτείνουν.

Το πρόβλημα με τις συνδρομές των συνταξιούχων από τη μία, και η ένωση ΟΤΕ – Cosmote  από την άλλη, καθιστούν τη δράση μας αυτή επιτακτική ανάγκη. Δεν είναι δυνατόν να με πιάνουν συνάδελφοί της Cosmote, e-value και των υπόλοιπων θυγατρικών και να με ρωτάνε: «εμείς επιτρέπεται να γραφτούμε στο πολιτιστικό ή είναι μόνο για τον ΟΤΕ;». Το πολιτιστικό ανήκει σ όλους μας!

Θα το θεωρούσα ντροπή για μένα, κλείνοντας, να μην αναφερθώ στο μεγάλο πρόβλημα που ζει η χώρα με την προσφυγική κρίση. Η μετανάστευση απεικονίζει ένα από τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης ζωής, η οποία είναι καθαρός δόλος δι’ αντιπροσώπου. Η μεταναστευτική πολιτική επιτρέπει στους ισχυρούς να προκαλούν φρίκη στους αδύναμους χωρίς να λερώσουν τα χέρια τους.
Είμαι σίγουρη ότι ο καθένας μας ξεχωριστά έχει, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, σταθεί δίπλα  στις αθώες αυτές ψυχές και έχει βοηθήσει. Κανείς μας δεν μπορεί να κλείσει τα μάτια στο δράμα που ζουν οι άνθρωποι αυτοί!

Ας εκμεταλλευτούμε όμως και τα τμήματα του πολιτιστικού μας για να προσφέρουμε λίγες σταγόνες χαράς στους ανθρώπους αυτούς. Ας πάμε με την ορχήστρα μας στους οργανωμένους καταυλισμούς, ας πάμε με τις δασκάλες των παιδικών τμημάτων μας στα παιδάκια αυτά για να παίξουμε μαζί τους. Να τα κάνουμε να γελάσουν, γιατί αυτό που τους αξίζει είναι να γελάνε και όχι να κλαίνε!

Τα λόγια του Αυστριακού συγγραφέα Καρλ Κράους αντικατοπτρίζουν  ακριβώς την μεγάλη έννοια του πολιτισμού «Όταν ο ήλιος του πολιτισμού είναι χαμηλά στον ορίζοντα, ακόμα και οι νάνοι ρίχνουνε μεγάλες σκιές».

Τοποθέτηση Σέβης Στάικου στην 34η ΓΑΣ του Π.Κ.Ε ΟΤΕ Ν.Αττικής

Ένας χρόνος από τις εκλογές του Π.Κ. και 4η χρονιά για εμένα σαν μέλος του Δ.Σ.

Αυτά που θα σας πω δεν τα λέει κάποιος που έχει μια περιστασιακή σχέση με το χώρο αυτόν και δεν εννοώ τον πολιτισμό ως αφηρημένη έννοια, αλλά το συγκεκριμένο Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων του ΟΤE και σας τα λέει κάποιος που μαζί με τους υπόλοιπους συντρόφους της Πολιτιστικής Δημιουργίας, παλεύει σε αυτό το πεδίο κοινωνικής δράσης, γιατί πιστεύει βαθιά στην ιδέα: «χειραφέτηση της εργατικής τάξης μέσω του Πολιτισμού» σαν έναν από τις τρεις βασικούς πυλώνες των διεκδικήσεων του Σ/Κ, μαζί, βεβαίως, με την πάλη για τα εργασιακά και την πάλη για την ειρήνη.


Θα μπορούσα να κάνω μια γενική και φιλολογική τοποθέτηση για τα οφέλη του Πολιτισμού, τα οφέλη της δεκτικής ή της δημιουργικής πολιτιστικής δραστηριότητας, για το πώς εξευμενίζει τα ήθη η μουσική, πώς το Θέατρο ανοίγει τους ορίζοντές του ανθρώπου, τί σημαίνει για εμάς ερασιτεχνική και λαϊκή δημιουργία, ανάπτυξη της συναδελφικότητας  κλπ κλπ, αλλά δε θα το κάνω.

Και δε θα το κάνω αυτή τη φορά όπως στο παρελθόν, γιατί φαίνεται ότι όλα αυτά είναι βαρετά ευχολόγια. Έτσι δεν είναι;

Και δε θα το κάνω ακριβώς γιατί, αναρωτιέμαι ύστερα από αυτήν την πορεία που έχω διανύσει εδώ μέσα, αν υπάρχει στα αλήθεια λόγος.

Και για να μου λυθεί η παραπάνω απορία, χρειάζομαι τη βοήθειά σας και άρα σας απευθύνω τα εξής ερωτήματα:

·         Το Π.Κ. του ΟΤΕ είναι ένας υγιής, λειτουργικός φορέας, στον οποίο συνυπάρχουν διαφορετικές ιδεολογίες οι οποίες αντιμάχονται δεοντολογικά και ταυτόχρονα πλαισιώνουν από κοινού τα αυτονόητα των παραπάνω δράσεων δημιουργικά ή είναι ένας χώρος που δρουν σε πολύ μεγάλο βαθμό πάτρονες με σκληρά παραταξιακά χαρακτηριστικά, ιδιοτέλεια και παραγοντισμό.
·         Είναι ένας χώρος οικονομικά διαφανής με χρηστό πλάνο διαχείρισης των πόρων του ή υπάρχει μαυρίλα και ερωτηματικά σχετικά με τα λογιστικά του δεδομένα;
·         Είναι ένας χώρος που έχει σαφές αποδεκτό και εφαρμόσιμο από όλους καταστατικό ή είναι παιδική χαρά στην οποία ο καθένας πράττει κατά το δοκούν;
·         Είναι διασφαλισμένη η διαλεκτική σχέση μεταξύ της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας ή δεν υπάρχει σεβασμός ούτε σε βασικά δημοκρατικά χαρακτηριστικά;
·         Είναι τελικά ο συνδικαλισμός λειτούργημα ή γηπεδικό χόμπι για να καυχιόμαστε ότι κατατροπώσαμε ο ένας τον άλλο στην τάδε ή δείνα συνέλευση και έπειτα να πάμε όλοι μαζί να χαβαλεδιάσουμε σε μια παρτίδα τάβλι;

Εάν ισχύει η καλή περίπτωση, τότε εγώ και πολλοί άλλοι, κάτι λάθος έχουμε καταλάβει και μάλλον βλέπουμε φαντάσματα.

Αν, όμως, ισχύει η άλλη περίπτωση τότε έχουμε δύο τινά για αυτούς που μετέχουν της κατάστασης.

·         Ή τους διαφεύγει η πραγματικότητα, δεν έχουν τα εργαλεία να την αποκρυπτογραφήσουν και άρα έτσι κι αλλιώς αποτελούν βαρίδι για το Π.Κ.
·         Ή οικειοθελώς κάνουν πως δεν ακούν και δε βλέπουν και κατ’ επέκταση υπονομεύουν και υποτιμούν τις φωνές που εκθέτουν την κατάσταση, είτε γιατί έχουν αφομοιωθεί και αλλοτριωθεί από το σύστημα που έχει σαρώσει και το Σ/Κ και που οδήγησε και την ίδια τη χώρα στην οικονομική και κοινωνική κρίση που βιώνουμε, είτε είναι αυτό που λέει και ο ποιητής δειλοί μοιραίοι και άβουλοι αντάμα, οπότε και πάλι, όπως και οι πρώτοι είναι βαρίδι για το χώρο.

Καλώ λοιπόν, όλους να κάνουν αυτή την ερώτηση στον εαυτό τους και να δούνε ποια από αυτές τις κατηγορίες ανήκουν, γιατί σε κάποια ανήκουν αναγκαστικά.

Εάν ανήκετε σε αυτούς που έχουν τις ίδιες απορίες με εμάς σας καλούμε να συμπράξουμε -με σκοπό τη λύση του γόρδιου δεσμού και την υγιή ανάπτυξη του Πολιτιστικού. Εάν ανήκετε σε όποια άλλη κατηγορία μπορείτε να βγείτε και στον κήπο, όπως ήδη έχετε κάνει κάποιοι, γιατί αυτά που λέμε δε σας αγγίζουν και έτσι με ένα τρόπο θα έχετε απαντήσει και στις απορίες μας.

Θυμίζω ή ενημερώνω το σώμα ότι η Πολιτιστική Δημιουργία είναι η τρίτη δύναμη στο Π.Κ., ωστόσο, αποκλείστηκε όπως και όλες οι υπόλοιπες δυνάμεις της μειοψηφίας, από την συγκυβέρνηση των άσπονδων φίλων ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ, με συνοπτικές και πραξικοματικές διαδικασίες. Ο ταμίας ανήκει στην παράταξή μας. Δε μας δόθηκε ποτέ και μάλιστα χωρίς καμία, έστω τυπική αιτίαση.

Παρακάτω, πάμε σας παρακαλώ, να δούμε την κατάσταση των οικονομικών του Π.Κ.

Η παρουσίαση του Οικονομικού Απολογισμού του έτους 2015 μας επιβεβαίωσε ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Πολιτιστικό Κέντρο, δεν εντοπίζονται μόνο στις προσωπικές αντιδικίες των προσώπων που το διοικούν. Το Π.Κ., συναδέλφισσες και συνάδελφοι, αντιμετωπίζει έντονα οικονομικά προβλήματα που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο τη βιωσιμότητα και την ανεξαρτησία του.

Η «συγκυβέρνηση» σας, σύμφωνα με τα στοιχεία που οι ίδιοι μας παρουσιάσατε, αύξησε τη ζημία της Χρήσης από το έτος 2014 στο 2015 κατά περισσότερο από 145%! Η συγκεκριμένη αύξηση της ζημίας δεν προήλθε από επενδύσεις στον πολιτισμό ή στην υποδομή των πολιτιστικών τμημάτων, αλλά από αύξηση των ζημιών στα κυλικεία που υπάγονται στο Πολιτιστικό Κέντρο (οι ζημίες αυξήθηκαν από 26.430 € το 2014 σε 49.262 € το 2015!).

Το άκρως, όμως, εντυπωσιακό και κατά τη γνώμη μας απαράδεκτο, είναι ότι για τα εν λόγω κυλικεία δεν έχει ποτέ εφαρμοστεί σύστημα παρακολούθησης εισροών – εκροών. Για να ακριβολογούμε, εφαρμόζετε ένα μεσοβέζικο και εντελώς αναποτελεσματικό σύστημα «παρακολούθησης» μόνο των εισροών των κυλικείων και αυτό ακόμα με ερωτηματικά, μιας και η εικόνα π.χ. της ενοικίασης του χώρου σε φορείς για εκδηλώσεις και άρα τα έσοδα από αυτές δεν αποτυπώνεται πουθενά.

Πιο απλά, ουδέποτε παρακολουθήσατε και φυσικά ουδέποτε λογοδοτήσατε, για το εάν, που, από ποιον, και σε ποια τιμή πουλήθηκαν οι εισροές που αγοράστηκαν με τα χρήματα των μελών του Πολιτιστικού Κέντρου των Εργαζομένων ΟΤΕ Ν. Αττικής! Η τακτική αυτή μας προκαλεί, νομίζω εύλογα, υπόνοιες και υποψίες τις οποίες πολλάκις έχουμε εκφράσει εντός του Δ.Σ.

Η Πολιτιστική Δημιουργία ζητάει επίμονα και συνεχόμενα τα τελευταία χρόνια την αξιόπιστη διαχείριση των οικονομικών πόρων του Πολιτιστικού Κέντρου. Προσέκρουσε, ωστόσο, σταθερά στην αδιαφορία σας και την άρνηση συνεργασίας σας.

Καταγγέλλουμε, λοιπόν, ότι η διαμάχη που προβάλλετε προς τα μέλη του Πολιτιστικού είναι μόνο για τους τύπους και προκειμένου να εστιαστεί το ενδιαφέρον των μελών σε πρόσωπα κι όχι στο ανεπαρκές σας έργο που έχει επιτευχθεί με μεγάλες οικονομικές ζημίες, οι οποίες σαφώς και υποθηκεύουν το μέλλον, την ποιότητα και την αυτάρκεια του Πολιτιστικού.

Προειδοποιούμε, συναδέλφισσες και συνάδελφοι, ότι έχουν εξαντληθεί τα όρια της ανοχής μας και προτιθέμεθα να ζητήσουμε έλεγχο των οικονομικών στοιχείων των τελευταίων Οικονομικών Χρήσεων από Ανεξάρτητη Αρχή, προκειμένου να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων ΟΤΕ Ν. Αττικής, προς όφελος των εργαζομένων και των συνταξιούχων του Ομίλου ΟΤΕ.

Επίσης, προτείνουμε το Π.Κ. να απαλλαχθεί εντελώς από τα κυλικεία, τα οποία μάλιστα, δεν ήταν δικά του, αλλά του εκχωρήθηκαν από την ΟΜΕ-ΟΤΕ. Γιατί;

·         Γιατί έχουν απίστευτα μεγάλο λειτουργικό κόστος , λόγω κακοδιαχείρισης και είναι εντέλει ζημιογόνα
·         Γιατί δεν καταλάβαμε ποτέ γιατί εμείς που εκλεγόμαστε από τους συναδέλφους μας να ασκήσουμε ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ και μόνον, γινόμαστε ακούσια ιδιοκτήτες μπαρ, εστιατορίου και καφέ, κάτι που απαιτεί και άλλα προσόντα διαχείρισης και ελέγχου και εν πάσει περιπτώσει δεν έχουμε έρθει εμείς εδώ γι΄ αυτό.
·         Γιατί, όλη η θολούρα σχετικά με την οικονομική διαχείριση προκύπτει αποκλειστικά και μόνο από τη διαχείρισή τους και όχι από τις υπόλοιπες δραστηριότητες του Π.Κ, παρότικι εκεί έχουμε ενστάσεις, αλλά εκείνες θα μπορούσαν να μην είναι αγεφύρωτες.

Δε μας φτάναν μάλιστα τα δύο κυλικεία που ήδη είχαμε, πέρσι ανοίξαμε και τρίτο, γιατί άραγε; Γιατί οι δουλειές πήγαιναν πρίμα;

Προτείνουμε, λοιπόν, την αυτονόμηση τους, την παραχώρησή τους με όλο τον εξοπλισμό στους υπαλλήλους του και να προχωρήσουν στην αυτοδιαχείρισή τους.

Θέλω να κλείσω σιγά σιγά, θίγοντας άλλο ένα ζήτημα που θεωρώ σημαντικό.

Τον ρόλο του Π.Κ. στα χρόνια της κρίσης και της εργασιακής επισφάλειας.

·         Πού ήμασταν και σε τί βαθμό κοντά στον συνάδελφό μας και τον συνταξιούχο, αλλά κυρίως που ήμασταν και σε τί βαθμό κοντά στις ανάγκες των νέων συναδέλφων της επισφάλειας, του σύγχρονου Νταχάου που έχει πάρει κεφάλι και στον Όμιλο ΟΤΕ.
·         Υπηρετήσαμε και σε τί βαθμό τους σκοπούς μας απέναντι στις ανάγκες όλων των παραπάνω για συναδελφική αλληλεπίδραση μέσα από τον πολιτισμό και την εγκόλπωση τους στις δράσεις μας, εξυγιαίνοντας ταυτόχρονα τη λειτουργία του Π.Κ. με τα τόσα προβλήματα;
·         Στις δραματικές αλλαγές στο σώμα της κοινωνίας που επέβαλλε η κρίση πώς αντιδράσαμε;
·         Ήμασταν φορέας πραγματικής αλληλεγγύης, σχηματίσαμε ασπίδα προστασίας τους στο βαθμό και το πλαίσιο των δυνατοτήτων μας;

Σήμερα είμαστε αντιμέτωποι με το ιστορικών διαστάσεων ζήτημα που λέγεται προσφυγικό.

Κάποιοι μας είπαν (η ΔΑΚΕ συγκεκριμένα) ότι αυτή η επιμονή μας για την αλληλεγγύη στους πρόσφυγες είναι ζήτημα αυτοδιαφήμισής μας.
Τους λέμε:

Η αλληλεγγύη είναι ο πολιτισμός μας και ναι όχι μόνο δεν την κρύβουμε αλλά την προπαγανδίζουμε κιόλας με σκοπό να επηρεάσουμε όλο τον κόσμο, καθότι για μας η πολιτικοί, κοινωνικοί και οι συνδικαλιστικοί αγώνες δεν είναι χόμπι, ούτε δημόσιες σχέσεις διαδρόμων που δεν μεταφέρονται στην κοινωνία.

Το προσφυγικό, η οικονομική και ανθρωπιστική κρίση που ακόμα υπάρχει και απειλεί τα φτωχά λαϊκά στρώματα, η διαφθορά , το κράτος, τα σωματεία και οι θεσμοί που είναι στελεχωμένοι από το καθεστώς των 40 χρόνων και τώρα εμφανώς δε μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά, η νέα γενιά που φεύγει από την χώρα για να ζήσει, η ανεργία και η επισφάλεια που κυνηγάει όλες τις ηλικίες , το περιβάλλον που καταστρέφεται στο όνομα της απαιτούμενης ανάπτυξης, οι φασίστες που απειλούν τον πολιτισμό και την ανθρωπιά, είναι ζητήματα για τα οποία πρέπει να συγκροτηθούμε και να συμβάλουμε με κάθε δυνατό τρόπο.

Η συνδικαλιστική και πολιτιστική ανασυγκρότηση πρέπει να γίνουν η καθημερινή μας ατζέντα.

Όταν καταρρέει ο κόσμος γύρω μας, έχουμε χρέος να ενημερώσουμε για αυτά που ξεθεμελιώνουν τον κοινωνικό ιστό και αποσαθρώνουν την ομοψυχία. Πρέπει να συσαστρευτούμε να ξαναστηθούν στα πόδια τους ο Πολιτισμός, το ήθος, η Δημοκρατία.
Ο αγώνας μας για όλα αυτά, αγώνας που πρέπει να υιοθετηθεί από το Π.Κ., έχει ορίζοντα μια κοινωνία πολιτισμένη της ευημερίας με ισότητα, δημοκρατία, κοινωνική δικαιοσύνη και περιβαλλοντική προστασία. Η αλληλεγγύη είναι ο πολιτισμός μας, η ανιδιοτέλεια και τα ευγενή κίνητρα είναι ο τρόπος μας, η κουλτούρα μας , τα όπλα μας.

Και θα νικήσουμε.

Ψηφίζουμε λευκό στον οικονομικό απολογισμό και επιφυλασσόμαστε για τις επόμενες ενέργειές μας. Καταψηφίζουμε το πρόγραμμα δράσης και τον προϋπολογισμό.



Η θεατρική ομάδα του Π.Κ. "ΑΘΟΣ" συμμετέχει στο 3ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ της Ηλιούπολης





















































































Η Δημοτική Κίνηση ΗΛΙΟΥ-πόλις ανθρώπινη πόλη διοργανώνει από 20/3 έως 18/4/2016, το 3ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, με συμμετοχή συλλόγων, φορέων, προσωπικοτήτων  & καλλιτεχνών, σε διάφορους χώρους της Ηλιούπολης και των Αθηνών  , με σκοπό την ενίσχυση του δικτύου αλληλεγγύης ΗΛΙΟΥ-πόλις για τη στήριξη δεκάδων οικογενειών συμπολιτών μας. 


Το ΦΕΣΤΙΒΑΛ περιλαμβάνει εκδρομές, προβολές ταινιών & ντοκυμαντέρ, συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, παρουσιάσεις βιβλίων, σεμινάρια και δρώμενα, εκδήλωση για τα 90 χρόνια της πόλης και εκθέσεις εικαστικών και φωτογραφίας.  

Η Είσοδος στις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στα γραφεία της Δημοτικής Κίνησης , στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης, στο Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης, στο αναψυκτήριο του Αλσους Ηλιούπολης , στη Μουσική Σκηνή ΡΥΘΜΟΣ STAGE  και στην ΚΙΒΩΤΟ της ΤΕΧΝΗΣ, αντί εισιτηρίου θα γίνεται με προσφορά τροφίμων, φαρμάκων & λοιπών ειδών πρώτης ανάγκης.

Η είσοδος στα συνεργαζόμενα θέατρα θα γίνεται με μειωμένο ομαδικό εισιτήριο.

Λίγα λόγια για την ομάδα και το έργο:

Η ερασιτεχνική Αυτόνομη Θεατρική Ομάδα Συναδέλφων Α.Θ.Ο.Σ. του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων του ΟΤΕ Ν. Αττικής παρουσιάζει την παράσταση "Ελληνικά Λαϊκά Παραμύθια-Τα ανθρωποφαγικά" (για μεγάλους). Η ελληνική προφορική παράδοση προερχόμενη από την μυθολογία και την αρχαία τραγωδία, προσφέρει μια διεισδυτική ματιά στα αρχέγονα ένστικτα, προτού υποστούν τις κοινωνικές λειάνσεις που γνωρίζουμε σήμερα. Οι γονείς τρώνε τα παιδιά και τούμπαλιν, αποκαλύπτωντας την αέναη διαδικασία ενσωμάτωσης και την προσπάθεια απογαλακτισμού, αλλά και το πώς στοιχεία του παγανισμού εγκολπώνονται στη χριστιανική παράδοση. Τέλος, κανείς μπορεί να διακρίνει τις ρίζες των πατριαρχικών δομών και της ηθικοπλαστικής αφήγησης για το ποιος είναι ο άνδρας, ποια η γυναίκα και ποιοι οι ρόλοι τους. Σάββατο 16/4/2015,στις 20:00, στη δ/νση ΗΡΩΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ & ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΥ 1, ΓΡΑΦΕΙΑ ΔΗΜ.ΚΙΝΗΣΗΣ. Διάρκεια 40'. 


Παίζουν οι:
Λίζα Δολιανίτη
Αιμιλία Κορακιανίτου
Γιάννης Κυρίτσης
Γιώτα Μαρτάκου
Χριστίνα Τσίντζου
Γιώργος Φουντουλάκης

Σκηνοθεσία
Σέβη Στάικου
Ολυμπία Βαγγελάτου

Βοηθός Σκηνοθέτη-Μουσική Επιμέλεια
Κωστής Ντέμος


Ένας έστησε σκηνή πάνω στο ίδιο του το κεφάλι… Τρία ποιήματα του Κωστή Ντέμου



Αλπινισμός
 
Ένας έστησε σκηνή
πάνω στο ίδιο του το κεφάλι.

Δύσκολη λέει η αναρρίχηση και η καταρρίχηση
και επίφοβο να κατασκηνώνεις
σε τόσο άγνωστα εδάφη.

Αλλά πώς θα μάθεις τα κατατόπια,
πώς θα γνωρίσεις το υπέδαφος;
Βάλε καρφιά,
πέρνα τον ειρμό από τα ρελέ
ασφάλισε το ρεβέρσο. 

Προσοχή όμως
όταν χώνεις τα πασαλάκια σου
στον μαλακό ιστό.

Μην τα πιέσεις πολύ
αλλιώς θα σφηνώσουν για πάντα
και ούτε χαλαρά να τα βάζεις
διότι θα χάσεις το κατάλυμα.

Κάθε φυσιολατρική εμπειρία
στο τριχωτό της κεφαλής
ρισκάρει

το κάτωθεν κενό.
— . —
Φρεάτιο

Το φρεάτιο ήταν γεμάτο με κουφάρια ορόφων.

Ο Πέμπτος μπρούμυτα νεκρός
καταπλακωμένος από τον Έκτο.
Προσπαθούσαν από κοινού
να γίνουν το ρετιρέ,
τα συρματόσχοινα όμως
δεν άντεξαν το βάρος των προσδοκιών
δύο κομβίων να πατιούνται ταυτόχρονα.

Το φρεάτιο λουσμένο με ένα θαμπό μπλέ φώς
σαν γραφείο κηδειών,
σαν ψυγείο
σαν βυθός.

Ο Τέταρτος και ο Τρίτος πέθαναν,
ευτυχώς ως ιδέες μόνο.
Αβάσταχτο το χάος του κενού
μεταξύ τους και του Εβδόμου,
που μέχρι πριν λίγο αναβόσβηνε νευρόσπαστα
όπως κάθε παρανοϊκή πιθανότητα.

Ένα φρεάτιο γεμάτο καλώδια και σπασμένους διακόπτες
σαν την μήτρα ενός ρομπότ.

Ο Δεύτερος πέθανε πρώτος και ο Πρώτος δεύτερος 
προσπαθώντας να σώσουν τον ημιόροφο.
Αλλά και αυτός, απο ημι-όροφος έγινε μή-όροφος
χωρίς πλέον κάτι να επικυρώνει την ενδιάμεση ύπαρξή του.

Εκεί στο φρεάτιο λοιπόν ξυπνάς πατώντας το κουδούνι
σκαρφαλώνεις στο ισόγειο
σκοντάφτεις στην πινακίδα που λέει
Ο ανελκυστήρας είναι εκτός νοήματος,

και παίρνεις τις σκάλες.


αφιερωμένο στα υπόγεια.
— . —
Η ρεπούμπλικα
Όλοι το βλέπουν για στενό καπέλο 
είναι όμως πλατύγυρο και βαθύ
και χωράει όλα τα κεφάλια.

Αριστερά και δεξιά το γέρνουν
ίσως και μόνο από στύλ,
ίσως και από χούι.

Άλλο καπέλο η ρεπούμπλικα.

Ούτε ημίψηλο, ούτε ψαθάκι.
Kαπέλο των μικροαστών,
με τα μπουρζουά κούτελα.

Άλλο καπέλο η ρεπούμπλικα.

Ούτε τραγιάσκα, ούτε φέσι
αν και για τέτοιο μοιάζει σε κάποιους,
όταν η υγρασία νοτίσει το γείσο.

Τότε η ρεπούμπλικα γίνεται όντως άλλο καπέλο.

Βαριά και δύσφορη στα άμαθα κεφάλια,
που μέσα στην φαγούρα τους
ακόμα και με κράνη θα την αντάλλαζαν.
— . —
πηγή: http://www.hitandrun.gr/