"Έφυγε" η Κίττυ Αρσένη του αντιδικτατορικού αγώνα και του θεάτρου


Αναδημοσίευση από το www.avgi.gr

Του Σπύρου Κακουριώτη

Έχασε τη μάχη για τη ζωή η Κίττυ Αρσένη, μορφή του αντιδικτατορικού αγώνα και του ελληνικού θεάτρου. Η σπουδαία ηθοποιός και αγωνίστρια νοσηλευόταν το τελευταίο διάστημα, δίνοντας την ύστατη μάχη με τον καρκίνο.
Η Κίττυ Αρσένη γεννήθηκε το 1935 στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς. Σπούδασε στη δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης, απ' όπου αποφοίτησε το 1958. Συνεργάστηκε με αρκετούς θιάσους («Ελεύθερο Θέατρο», θίασος Έλσας Βεργή, Βίλμας Κύρου κ.λπ.) Μετά την κήρυξη της δικτατορίας των συνταγματαρχών συνελήφθη ως μέλος του Πατριωτικού Μετώπου και υπέστη φρικτά βασανιστήρια στην Ασφάλεια. Την άνοιξη του 1968 διαφεύγει παράνομα στο εξωτερικό και καταθέτει στο Συμβούλιο της Ευρώπης, καταγγέλλοντας τα βασανιστήρια και την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από το στρατιωτικό καθεστώς. Η μαρτυρία της εκεί συνέβαλε στην κατοπινή αποπομπή της Ελλάδας. Ανάμεσα στις καταθέσεις της, αποτύπωσε τη μαρτυρία της σε ένα μικρό συγκλονιστικό βιβλίο, που με τον τίτλο Μπουμπουλίνας 18 κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το 1975.
Μετά την αποκατάσταση της δημοκρατίας δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές του ΚΚΕ εσωτερικού, υποψήφια του οποίου υπήρξε στις πρώτες μεταπολιτευτικές εκλογές. Στη συνέχεια υπήρξε ενεργό στέλεχος της Ελληνικής Αριστεράς, του Συνασπισμού και, τελευταία, της Δημοκρατικής Αριστεράς. Παράλληλα ανέπτυξε έντονη συνδικαλιστική δράση, στο πλαίσιο του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, του οποίου υπήρξε γενικός γραμματέας. Μαζί με την πλούσια καλλιτεχνική της δράση, που τα τελευταία χρόνια είχε επικεντρωθεί στη σκηνοθεσία, ήταν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Θεάτρου.
Η πολιτική κηδεία της Κίττυς Αρσένη θα γίνει την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου, στις 5.30 μ.μ., από το νεκροταφείο Αμαρουσίου.

3 μήνες μετά το «μαύρο»: Μεγάλη διαδήλωση-συναυλία στην ΕΡΤ την Τετάρτη 11/9

3 μήνες μετά το «μαύρο»: Μεγάλη διαδήλωση-συναυλία στην ΕΡΤ την Τετάρτη 11/9

3 μήνες μετά το φασιστικό μαύρο στη Δημοκρατία, οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ μας καλούν στο Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής να ενώσουμε όλοι τις δυνάμεις μας!

11 Σεπτέμβρη:  Είναι μια μέρα σημαδιακή, που μας κάνει να επιδιώκουμε επανασυσπείρωση και εγρήγορση όλων των κοινωνικών δυνάμεων που πλήττονται από τις πολιτικές της δικομματικής κυβέρνησης και της ΤΡΟΙΚΑΣ που μας δυναστεύει.

11 Σεπτέμβρη του 2013: συμπληρώνονται 3 μήνες από το φασιστικό  μαύρο στη  Δημοκρατία την ενημέρωση, τον  πολιτισμό. Η ΕΡΤ, ήταν  μόνο η αρχή, ακολούθησε επίθεση σε όλο  τον κοινωνικό  τομέα με επίκεντρο την παιδεία και την υγεία  και τώρα και στην αμυντική βιομηχανία της χώρας! Η κυβέρνηση,  υπόδουλη μνημονίων και εντολών της τρόικας, ενισχύει την ιδιότυπη χούντα που εφαρμόζει σε βάρος ατομικών και  συλλογικών δικαιωμάτων και ελευθερίων, ξεπουλά εθνικό πλούτο, την ίδια την ανεξαρτησία της χώρας ..

11 Σεπτέμβρη 1973:   συμπληρώνονται 40 χρόνια από τη δολοφονία του  Αλιέντε από τη χούντα του Πινοσετ,  ενώ αρχίζει μια βαθιά φασιστική, γεμάτη τρόμο, νύχτα  25 χρόνων στη Χιλή!  Ξανά η γνωστή ιστορία, οι ΗΠΑ παρεμβαίνουν  βάναυσα, καταστρώνουν και ενορχηστρώνουν τη δολοφονία των ηγετών, παραπλανώντας την παγκόσμια κοινότητα, για να σταματήσουν την προσπάθεια για κοινωνική δικαιοσύνη και σοσιαλισμό όλης της αριστεράς μετά την εκλογική νίκη της λαϊκής ενότητας το 1970.

 Σεπτέμβρης 2013, σειρήνες πολέμου στην περιοχή μας: οι ΗΠΑ  καταστρατηγώντας,  για άλλη μια φορά, την αυτοδιάθεση των λαών,  παραπλανούν για δήθεν χημικά όπλα και  ετοιμάζουν πολεμική επίθεση στη Συρία, ενώ ο αγώνας  για δημοκρατία και ειρήνη είναι του Συριακού λαού  και μόνο!

Οι λαοί έχουν τη δύναμη να τα αλλάξουν όλα!  Αρκεί να πολιτικοποιήσουν και να μαζικοποιήσουν τον αγώνα τους. Κάθε κοινωνική αντίσταση  και δράση, να την εντάσσουν   στη μεγάλη προσπάθεια για την ανατροπή αυτής της πολιτικής!

ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ

ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΜΕΓΑΡΟ ΤΗΣ ΕΡΤ ΣΕ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ - ΣΥΝΑΥΛΙΑ

   Σας καλούμε όλους, άνεργους, εργαζόμενους, συνταξιούχους, απολυμένους από το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, επισφαλώς εργαζόμενους..
   Σας καλούμε να  ενώσουμε της δυνάμεις μας, κάθε μέρα κάθε ώρα για την  ανατροπή αυτής της πολιτικής,  για να αποκατασταθεί το δικαίωμα για: ΑΝΘΡΩΠΙΑ-ΔΟΥΛΕΙΑ-ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ  ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
   Σας καλούμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να απαιτήσουμε: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΕΙΡΗΝΗ-ΑΥΤΟΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ
   Σας καλούμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να απαιτήσουμε: ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  και ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ- ΕΡΤ ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ,ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-  ΜΕ ΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ - ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΑΜΕΝΟ!

Σας  αποστέλλουμε  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ της  Ε.ΡΑ., που διοργανώνουν τη  συναυλία, με τα ονόματα των καλλιτεχνών που συμμετέχουν, τους οποίους   ευχαριστούμε θερμά, μαζί με όλους τους άλλους καλλιτέχνες που συμμετείχαν στις καθημερινές συναυλίες μας σε αυτό το μοναδικό  3μηνο φεστιβάλ πολιτισμού που συνεχίζεται με τη δική τους συμπαράσταση και που  θα ήταν μαζί μας και την Τέταρτη αν ο χρόνος δεν ήταν πεπερασμένος!

«11 Ιουνίου 2013. Η κυβέρνηση αποφασίζει να κλείσει την ΕΡΤ. Τρεις μήνες μετά η Ελλάδα παραμένει χωρίς δημόσια ραδιοτηλεόραση, κατά παράβαση και της απόφασης του Συμβουλίου Επικρατείας και παρά το τηλεοπτικό μόρφωμα, ειδικά χωρίς ραδιόφωνο, που κατά γενική ομολογία είναι ο πιο άμεσος τρόπος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας σε κάθε χώρο, κάθε στιγμή.

Όμως η ελληνική ραδιοφωνία και οι εργαζόμενοι της συνεχίζουν να παράγουν πλήρες πρόγραμμα με πάθος, επαγγελματισμό και αυτοθυσία. Δεν άφησαν ούτε λεπτό τους ακροατές σε ολόκληρη την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό χωρίς την δική τους φωνή.

Χωρίς τον πολιτισμό.. Και φυσικά όλος ο καλλιτεχνικός κόσμος κάθε μέρα, κάθε στιγμή, τρεις μήνες τώρα, έκανε αισθητή την παρουσία του.

Τώρα για πρώτη φορά, 35 από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες ενώνουν τις φωνές τους για το ραδιόφωνο, στο ραδιομέγαρο της ΕΡΤ στην Αγία Παρασκευή!

ΒΕΤΤΑ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΝΟΤΗΣ 
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΗΛΙΩΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ ΦΟΙΒΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ ΘΑΝΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΤΖΕΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΔΡΟΓΩΣΗΣ ΣΤΑΘΗΣ ΜΠΟΦΙΛΙΟΥ ΝΑΤΑΣΣΑ
ENCARDIA ΝΕΓΚΑ ΓΙΩΤΑ
ΕΥΣΤΑΘΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΛΑΚΗΣ
ΖΙΩΓΑΛΑΣ ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΖΟΥΓΑΝΕΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ ΜΙΛΤΟΣ
ΖΟΥΔΙΑΡΗΣ ΝΙΚΟΣ ΠΕΡΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ 
ΘΗΒΑΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΙΖΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΘΩΜΑΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΡΟΥΣ
ΚΑΡΑΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ ΘΕΜΗΣ ΣΙΟΛΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΚΙΤΡΙΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΣΤΟΚΑΣ ΜΠΑΜΠΗΣ
ΚΟΤΣΙΡΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟΣΙΚΙΑΝ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΛΕΙΒΑΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΑΙΡΕΛΗ ΜΟΡΦΩ
ΛΕΚΚΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΑΚΝΗΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ
LOCOMONDO ΤΣΑΡΟΥΧΑ ΜΑΡΙΑ
ΜΑΝΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΥΠΟΓΕΙΑ ΡΕΥΜΑΤΑ
ΜΑΡΑΒΕΓΙΑΣ ΚΩΣΤΗΣ ΦΑΜΕΛΛΟΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
MAGIC DE SPELL ΧΑΡΟΥΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Τη βραδιά που αρχίζει νωρίς, στις 19.30 και θα ολοκληρωθεί άγνωστο πότε (!), συντονίζει και παρουσιάζει ο Πάνος Χρυσοστόμου. Ένα πρόγραμμα με την υπογραφή και το κύρος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας. Η ΕΡΤ ήταν, είναι και θα παραμείνει ανοιχτή!»

ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ...

αγώνας μέχρι τη  δικαίωση
 αγώνας μέχρι την ανατροπή  αυτής της πολιτικής

2013 ΕΤΟΣ ΚΑΒΑΦΗ

Αναδημοσίευση από το τελευταίο τεύχος του περιοδικού Πολιτιστική Έκφραση

2013 ΕΤΟΣ ΚΑΒΑΦΗ

Ο ποιητής Κων/νος Καβάφης είναι ίσως ο πιο διάσημος Έλληνας ποιητής. Από πολλούς ξένους θεωρείται και ο μεγαλύτερος ποιητής παγκοσμίως. Διδάσκεται στα ξένα πανεπιστήμια και το έργο του έχει απασχολήσει τη διεθνή κριτική σκέψη (τα ποιήματά του έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες). Γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 1863. Ο πατέρας του Πέτρος – Ιωάννης ήταν έμπορος (πέθανε όμως νωρίς χωρίς να του αφήσει αξιόλογη περιουσία). Η μητέρα του Χαρίκλεια (το γένος Γεωργάκη Φωτιάδη) ήταν γόνος αριστοκρατικής φαναριώτικης οικογένειας από την Κωνσταντινούπολη. Σε νηπιακή ηλικία έζησε στην Αγγλία και επέστρεψε στην Αλεξάνδρεια 9 ετών, όπου ξεκίνησε για πρώτη φορά να μαθαίνει την ελληνική γλώσσα.

Το 1886, σε ηλικία 23 ετών, ο Καβάφης δημοσίευσε το πρώτο ποίημά του στο Περιοδικά Έσπερος της Λειψίας. Από το 1912 ξεκίνησε να δημοσιεύει τα ποιήματά του σε μονόφυλλα που αργότερα τα έκανε συλλογές. Από το 1899 έως το 1922 υποχρεώθηκε να εργασθεί ως υπάλληλος της Αιγυπτιακής Κυβέρνησης. Στην Αλεξάνδρεια (την οποία λίγες φορές αποχωρίστηκε) θα ζήσει έως το τέλος της ζωής του, δηλαδή έως το 1933.

Η πρώτη έκδοση του συνόλου των ποιημάτων του έγινε μετά το θάνατό του, στην Αλεξάνδρεια το 1935. Η φήμη του ξεκίνησε από την Αγγλία και γρήγορα απλώθηκε σε όλο τον κόσμο. Αρχικά, η αινιγματική ποίησή του με το ολότελα προσωπικό ύφος, δεν άρεσε. Άλλοι την απέρριψαν και άλλοι στάθηκαν επιφυλακτικοί. Στη συνέχεια όμως είχε μεγάλη απήχηση στο κοινό. Στην Ελλάδα τον έκανε γνωστό ο Γρηγόριος Ξενόπουλος.

Η ποίηση του Καβάφη είχε ένα πρωτόγνωρο ύφος για τα ελληνικά δεδομένα, που ξάφνιασε για την τόλμη του. Πεζολογική, καταργώντας δηλαδή τα μέτρα και την ομοιοκαταληξία είναι γραμμένη σε μία ιδιάζουσα καθαρεύουσα. Στα πρώτα του ποιήματα είναι διάχυτο το ερωτικό στοιχείο. Πολλά από τα ποιήματά του ήταν ερωτικά, συχνά ηδονιστικά και με έντονη τη ροπή προς την ομοφυλοφιλία. Αργότερα στα χρόνια της ποιητικής του ωριμότητας, θα στραφεί στην περιγραφή συναισθημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αυτό της μοναξιάς.

Απόσπασμα από το ποίημα «ΚΕΡΙΑ». Σύμφωνα με τον ίδιο τον ποιητή, «το ποίημα …δεν πρέπει να θεωρηθεί αλληγορικόν. Είναι…οραματικόν…»

«Του μέλλοντος η μέρες στέκοντ’ έμπροστά μας
 Σα μια σειρά κεράκια αναμένα-
Χρυσά, ζεστά, και ζωηρά κεράκια.

Ή περασμένες μέρες πίσω μένουν,
Μία θλιβερή γραμμή κεριών σβυσμένων…

Τι γρήγορα που η σκοτεινή γραμμή μακραίνει.
Τι γρήγορα που τα σβυστά κεριά πληθαίνουν.»

 Πολλά ποιήματά του είναι ιστορικά και αναφέρονται στην ελληνιστική περίοδο, στον ελληνορωμαϊκό κόσμο αλλά και στο Βυζάντιο. Για παράδειγμα, «Τα άλογα του Αχιλλέως», η «Κηδεία του Σαρπηδόνος». Με πιο χαρακτηριστικό, το «ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ», που θα αποτελέσει ένα διαχρονικό ποίημα ιδιαίτερης αξίας.

-        Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;
Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα….
Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.

…Η κοινωνία φθάνει σε ένα βαθμό πολυτελείας, πολιτισμού κ΄ εκνευρισμού (=αποχαύνωσης) όπου απελπισμένη από τη θέσι εις την οποίαν δεν βρίσκει διόρθωσι συμβιβαστική με τον συνειθισμένο της βίο, αποφασίζει να φέρη μία ριζική αλλαγή – να θυσιάση, ν’ αλλάξη, να γυρίσει πίσω, ν’ απλοποιήση («Αυτά είναι οι βάρβαροι») (Καβάφης).

Σε άλλα ποιήματά του κυριαρχεί η μορφή του ωραίου νέου. Είχε εμμονή με το χρόνο. Επιθυμούσε να αρέσει και να μην γεράσει. Γι αυτό είχε πει:
«Το γήρας είναι η μία τραγική άποψη της ζωή μας» και «ο χρόνος δεν κάνει διακρίσεις»

Η φθορά του χρόνου αντικατοπτρίζεται και στο ποίημά του «ΑΠ΄ΤΕΣ ΕΝΝΙΑ»:

«Δώδεκα και μισή. Γρήγορα πέρασεν η ώρα
Απ΄τες εννιά που άναψα τη λάμπα και κάθισα εδώ…
Το είδωλον του νέου σώματός μου, 
απ΄τες εννιά που άναψα την λάμπα ήλθε και με ηύρε και με θύμισε κλειστές  κάμαρες αρωματισμένες και περασμένη ηδονή…
το είδωλον του νέου σώματός μου ήλθε και μ΄έφερε τα λυπητερά…
Δώδεκα και μισή. Πώς πέρασεν η ώρα.
Δώδεκα και μισή. Πως πέρασαν τα χρόνια.»

Στα φιλοσοφικής έκφρασης ποιήματά του, ο Καβάφης ασχολείται με έννοιες όπως: το χρέος, το αναπότρεπτο, η αξιοπρέπεια και η υπερηφάνεια. Η ματαιότητα και η παρακμή που κυριαρχούν στην καβαφική ποίηση αντισταθμίζονται από την αξιοπρέπεια και το ήθος της ανθρώπινης υπόστασης, απομακρύνοντας έτσι τον κίνδυνο μηδενισμού. Ο Καβάφης μέσα από το έργο του, δείχνει πως η αξιοπρέπεια και η υπερηφάνεια πρέπει να αποτελούν την ύστατη ελπίδα του ανθρώπου απέναντι στις οδύνες και τα πάθη.
Ο ποιητής 

Ανακοίνωση της Πολιτιστικής Δημιουργίας για το κλείσιμο της ΕΡΤ



.
Ανακοίνωση
Αθήνα 14 Ιουνίου 2013

Eκφράζουμε την αλληλεγγύη και αμέριστη συμπαράσταση μας στους εργαζόμενους της ΕΡΤ και παράλληλα τον πλήρη αποτροπιασμό μας για την αιφνίδια και κατάπτυστη - ολοκληρωτικού τύπου απόφαση- της κυβέρνησης να διακόψει τη λειτουργία του Οργανισμού.
Οι εργαζόμενοι του ΟΤΕ έδειξαν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους από την πρώτη στιγμή, με την παρουσία τους στα επίμαχα κτίρια του οργανισμού μας, στην προσπάθεια αποτροπής της άρσης της λειτουργίας των κυκλωμάτων και των τηλεπικοινωνιακών γραμμών της ΕΡΤ.
Εμείς, σαν φορείς πολιτισμού είμαστε μαζί σας, γιατί καταλαβαίνουμε καλά ότι εκείνο που διακυβεύεται είναι η  ίδια η δημοκρατία και οι πυλώνες της, το δικαίωμα στην ενημέρωση και την ελεύθερη έκφραση, προϋποθέσεις μιας αξιοβίωτης ζωής.
Εμείς, σαν φορείς πολιτισμού είμαστε μαζί σας, γιατί καταλαβαίνουμε ότι το κλείσιμο της ΕΡΤ είναι ευθεία βολή στον πολιτισμό και την πνευματική ανόρθωση του λαού, στην τέχνη, στον Χατζηδάκι, στον Ελύτη, στην παράδοση, στην ίδια την Ιστορία και την ομοψυχία.
Ο κοινός αγώνας μας είναι δίκαιος και άξιος να δοθεί. Το ποτάμι δε γυρίζει πίσω.
  
Ξέρω πως λένε ψέματα οι εφημερίδες,
γιατί γράψανε ότι σου ρίξανε στα πόδια.
Ξέρω πως ποτέ δε σημαδεύουνε στα πόδια.
Στο μυαλό είναι ο Στόχος
το νου σου ε;
Κατερίνα Γώγου

Πρόταση Ψηφίσματος της Πολιτιστικής Δημιουργίας στην 31η ΓΑΣ του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων ΟΤΕ Ν. Αττικής




31η ΓΑΣ Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων ΟΤΕ Ν. Αττικής
Αθήνα 30-3-2013
Πρόταση Ψηφίσματος
Εμείς οι σύνεδροι της ετήσιας τακτικής αντιπροσωπευτικής συνέλευσης του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων ΟΤΕ Ν. Αττικής δηλώνουμε ότι :
·      Τρία χρόνια μετά την επιβολή του μνημονίου στην χώρα μας από την τρόικα και τους δανειστές, επιβεβαιώνονται στο ακέραιο όλες εκείνες οι προβλέψεις που έλεγαν ότι η πολιτική των μνημονίων θα φέρει  φτώχια και κοινωνική ερήμωση , δραματική άνοδο της ανεργίας και των μορφών εργασιακής επισφάλειας, τρομακτική συρρίκνωση του κράτους πρόνοιας, περεταίρω ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, σφαγιασμό μισθών, συντάξεων, επιδομάτων και εργασιακών δικαιωμάτων. Αγωνιζόμαστε μαζί με όλους τους εργαζόμενους, τους άνεργους  και τους συνταξιούχους για την ανατροπή αυτών των πολιτικών, την κατάργηση των μνημονίων, την αποπομπή της τρόικας, την διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους, την αποκατάσταση του εισοδήματός μας, την ανάκτηση τελικά της εθνικής μας αξιοπρέπειας.
·      Το μοντέλο εθνικής, οικονομικής και κοινωνικής υποδούλωσης που επιβλήθηκε στην χώρα μας από τους δανειστές και τους τοκογλύφους επιχειρείται να εξαχθεί τώρα σε όλον τον Ευρωπαϊκό νότο. Η Πορτογαλία, η Ιρλανδία, Η Ισπανία και εσχάτως η Κύπρος απέκτησαν τα δικά τους μνημόνια, με την Ιταλία να περιμένει την σειρά της. Όλος ο Ευρωπαϊκός νότος μετατρέπεται σε αποικία χρέους και οι χώρες του σε Γερμανικά προτεκτοράτα. Στέλνουμε θερμό αγωνιστικό χαιρετισμό στους χιλιάδες εργαζόμενους που συγκλονίζουν με τους αγώνες τους τις πλατείες της Μαδρίτης, της Λισσαβόνας, της Ρώμης, της Λευκωσίας. Είμαστε ειδικά αλληλέγγυοι στους Κύπριους αδελφούς μας που τιμωρούνται από το Ευρωπαϊκό διευθυντήριο για το δικό τους περήφανο ΟΧΙ. Δεσμευόμαστε να δείξουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη μας με συμβολική στήριξη του αντίστοιχου πολιτιστικού φορέα των εργαζομένων στην CYTA.   
·      Καταγγέλλουμε την συνεχιζόμενη και εντεινόμενη επιχείρηση ολοκληρωτικού ξεπουλήματος της Δημόσιας περιουσίας στο όνομα της μείωσης του χρέους. Έχει αποδειχθεί ότι το χρέος συνεχίζει να αυξάνεται παρόλο που το δημόσιο συνεχίζει να ξεπουλά τα ασημικά του. Η περίπτωση του ΟΤΕ είναι χαρακτηριστική. Η τεράστια κερδοφορία του 2012 θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας ή για να στηριχτούν δομές αλληλεγγύης και κοινωνικής στήριξης στα θύματα της κρίσης αντί να λεηλατείται από την Deutsche Telekom. Οι αγώνες των εργαζομένων στην ΔΕΗ, την ΕΥΔΑΠ, της ΕΥΑΘ και όλων των υπό ιδιωτικοποίηση δημόσιων επιχειρήσεων στρατηγικού χαρακτήρα για την χώρα και την κοινωνία, είναι και δικοί μας αγώνες.  
·      Καταγγέλλουμε την διαρκώς αυξανόμενη καταστολή και ποινικοποίηση των λαϊκών αγώνων. Η κυβέρνηση των εντολοδόχων της τρόικας δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει την πιο άγρια βία εναντίον των πολιτών που αγωνίζονται για την δουλειά τους, για την ποιότητα της ζωής τους, για την περηφάνια τους. Ειδικά στην Χαλκιδική η επιχείρηση λεηλασίας των φυσικών πόρων από τους νέους χρυσοθήρες και η απειλούμενη οικολογική καταστροφή και περιβαλλοντική υποβάθμιση, βρίσκει αντίθετη την τοπική κοινωνία και την συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών. Αυτό δεν εμπόδισε την κυβέρνηση να εξαπολύσει μια πρωτοφανή επιχείρηση τρομοκράτησης των πολιτών που αγωνίζονται για να υπερασπίσουν τον τόπο τους και έφθασε στο σημείο να ρίξει χημικά σε αυλή σχολείου γεμάτου μαθητές. Ας πάρουν το μύνημα: Η βία και η καταστολή δεν θα κάμψουν το αγωνιστικό μας φρόνημα.
·      Απέναντι στην κρίση και την φτωχοποίηση ολοένα και περισσότερο συμπολιτών μας, αναπτύσσονται στην γειτονιές της Αθήνας αλλά και όλης της χώρας, αξιοσημείωτες δράσεις και πρωτοβουλίες αλληλεγγύης. Πρόκειται για αυτοοργανωμένες συλλογικότητες πολιτών που έρχονται να απαντήσουν στην ολοκληρωτική κατάρρευση των δομών του κράτους πρόνοιας που επέφερε η πολιτική της λιτότητας και των μνημονίων. Τα κοινωνικά Ιατρεία & φαρμακεία , οι συλλογικές κουζίνες, τα κοινωνικά φροντιστήρια και ωδεία, τα αλληλέγγυα και ανταλλακτικά παζάρια, τα κοινωνικά παντοπωλεία και άλλες τέτοιες πρωτοβουλίες είναι αξιέπαινες προσπάθειες και πρέπει να στηριχθούν. Δεσμευόμαστε να υιοθετήσουμε σαν ΠΚΕ-ΟΤΕ και να στηρίξουμε έμπρακτα – έστω και συμβολικά – μια τέτοια πρωτοβουλία αλληλεγγύης.
·      Σε όλον τον πλανήτη ηχούν ξανά τα τύμπανα του Πολέμου. Η εμφύλια διαμάχη στην Συρία δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως αφορμή για νέο πόλεμο. Η απειλή της τρομοκρατίας ή της περεταίρω διάδοσης των πυρηνικών όπλων στο Ιράν και την Β. Κορέα δεν νομιμοποιεί την δημιουργία ψυχροπολεμικού  κλίματος που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την παγκόσμια ειρήνη. Οι λαοί δεν αναγνωρίζουν στις ΗΠΑ τον ρόλο του παγκόσμιου χωροφύλακα που διεκδικεί.  
·      Παραμένουμε προσηλωμένοι στον στόχο μας για ένα ΟΤΕ με δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα, στην υπηρεσία του λαού και του τόπου, με ποιοτικές και φθηνές υπηρεσίες στους πολίτες, με σταθερή και αξιοπρεπώς αμειβόμενη δουλειά για όλους τους εργαζόμενους. Αγωνιζόμαστε μαζί με τα συνδικάτα μας για την υπεράσπιση της δουλειάς μας, του μισθού μας, των εργασιακών και ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων. Συνεχίζουμε την μάχη για την υπεράσπιση του θεσμού των συλλογικών συμβάσεων και διεκδικούμε υπογραφή ικανοποιητικής ΣΣΕ για τους εργαζόμενους στις θυγατρικές του ομίλου ΟΤΕ.
·      Τέλος δηλώνουμε ότι είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλουμε στο ξεπέρασμα της κρίσης αξιοπιστίας και εσωστρέφειας που ταλανίζει το εσωτερικό του Πολιτιστικού μας Κέντρου. Είναι απολύτως αναγκαίο το ΠΚ να συνεχίσει να παράγει το έργο του και να στηρίζει την ερασιτεχνική δημιουργία, απερίσπαστο από άσκοπες διαιρέσεις και ομαδοποιήσεις. Δηλώνουμε ότι σημαντικό βήμα στην προσπάθεια αυτή μπορεί να αποτελέσει η ανασύνθεση του προεδρείου στην κατεύθυνση της εξασφάλισης του πλουραλισμού & της πολυφωνίας. Καλούμε το ΔΣ στην πρώτη του συνεδρίαση να εκλέξει  νέο αντιπροσωπευτικό – αναλογικό προεδρείο χωρίς αποκλεισμούς και ιδιοκτησιακές λογικές.

Τοποθέτηση της Σέβης Στάϊκου εκπροσώπου της Πολιτιστικής Δημιουργίας στην 31η ΓΑΣ του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων ΟΤΕ Ν. Αττικής




Τοποθέτηση της Σέβης Στάϊκου εκπροσώπου της Πολιτιστικής Δημιουργίας
στην 31η ΓΑΣ του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων ΟΤΕ Ν. Αττικής
.
Ο λόγος περί πολιτισμού είναι λόγος πολιτικής ακόμα και όταν είναι ανύποπτος ή δήθεν απολίτικος. Στην πραγματικότητα ο πολιτισμός είναι το πιο πρόσφορο πεδίο πολιτικής, γιατί οτιδήποτε γίνεται στο πεδίο της συνδέεται εξ ορισμού με την αισθητική και την ιδεολογία, τις νοοτροπίες και τα στερεότυπα αλλά και την αυτοσυνειδησία της κοινωνίας.
Η λέξη «πολιτισμός» ,λοιπόν, προερχόμενη από τη λέξη «πόλις»,  χαρακτήριζε βεβαίως τον οικισμό και την κοινωνία που διέμενε σε αυτόν, αλλά εμπεριείχε και το όλο πνευματικό υπόβαθρο, δηλαδή, την όλη υπαρξιακή ή φιλοσοφική θεμελίωσή τους. Ο «πολιτισμός» βεβαίως δεν μπορεί παρά να σχετίζεται με την έννοια αυτή της «πόλεως». Συνακόλουθα, η «πολιτική» ήταν η προσπάθεια προώθησης των συλλογικών της στόχων, στους οποίους, βεβαίως, κύρια θέση καταλαμβάνουν η προώθηση της υπαρξιακής σημαντικής του ανθρώπου και των κοινωνιών.
Ωστόσο, σήμερα με την επικράτηση του ακραίου φιλελευθερισμού αλλά και της ηθικής έκπτωσης που χαρακτηρίζει τα συστήματα τα οποία ζούμε και δραστηριοποιούμαστε, ο πολιτισμός έχει να κάνει με πρακτικές ξεκομμένες από την καθημερινή ζωή και τους συλλογικούς στόχους της κοινωνίας. Η δε παλαιά «πολιτική» έχει εκπέσει σε μια απλή διαχειριστική , κυρίως λογιστική διαχειριστική, των κοινωνιών, των νεωτερικής έμπνευσης και λειτουργίας «κρατών», που δεν ενδιαφέρεται παρά δίκην πολυτέλειας ακόμα και με αυτή τη συρρικνωμένη έννοια του πολιτισμού - και δικαίως, γιατί έτσι συρρικνωμένα αυτός ο πολιτισμός δεν πολυέχει νόημα, ου μην βλάπτει και αποπροσανατολίζει.
Σε αυτά τα πλαίσια τώρα, δε θα μπορούσε παρά η ηθική κατάπτωση και η γενικότερη κρίση αξιών να επηρεάζει άμεσα και τη λειτουργία αυτού του Π.Κ. Κάνοντας έναν μικρό απολογισμό του ενός αυτού χρόνου που πέρασε από τις εκλογές ως σήμερα  θα αποδειχθεί περίτρανα.
Συνάδελφοι, άμα τη εμφανίσει μας εδώ ήρθαμε αντιμέτωποι με πρακτικές που μόνο τον πολιτισμό και τους εαυτούς  μας δεν τιμά.
Οι δυο πλειοψηφούσες παρατάξεις και κυρίως η Πολιτιστική  Αλλαγή, ταραγμένες από τα αποτελέσματα των εκλογών και την απώλεια της αυτοδυναμίας, αποφάσισαν πριν ακόμα το αποφασίσουν οι όμορες τους παρατάξεις στην κεντρική πολιτική σκηνή, να συγκυβερνήσουν. Στα πλαίσια αυτά, δε δίστασαν να ποδοπατήσουν γραπτούς και άγραφους νόμους, να τσαλακώσουν τη δημοκρατία και  να μοιράσουν τα οφίτσια αναμεταξύ τους, πετώντας απροκάλυπτα έξω από το προεδρείο όλες τις άλλες δυνάμεις, αγνοώντας  πλήρως τόσο την αλλαγή που έχει συντελεστεί στη συνείδηση του κόσμου με την απαξίωσή τους ως κυρίαρχες ιδεολογικά δυνάμεις, αλλά και την ίδια την αλλαγή στους συσχετισμούς του νέου Δ.Σ.
Πίστεψαν, ότι θα πορευτούν ανενόχλητοι και ότι θα συνεχίσουν να διαχειρίζονται μόνοι τους τα του Πολιτιστικού ως σαν να είναι το τσιφλίκι τους.
Η πραγματικότητα, όμως, συνάδελφοι δε σας έκανε την χάρη.
Οι αμφιβολία και η αμφισβήτηση δεν άργησε να έρθει. Και δεν αμφισβητηθήκατε  απλώς από τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις, οι οποίες από την αρχή και με σαφήνεια προειδοποίησαν ότι πρακτικές τέτοιου είδους μόνο σε αδιέξοδο μπορεί να οδηγήσουν το Πολιτιστικό και εμάς τους ίδιους, αλλά ήρθε και σαν κεραυνός εν αιθρία εκ των έσω.
Είναι, νομίζω, γνωστά σε όλους τα γεγονότα τα οποία διαδραματίστηκαν μετά την περιβόητη  καταγγελία από μέλος της ΠΑΣΚΕ κατά του προσώπου του Προέδρου και δε θα μπω στη διαδικασία να τα αναπαράγω ξανά. Άλλωστε ο καθένας μπορεί να ανατρέξει στα πρακτικά των συμβουλίων.
Θα πω όμως αυτό, επί τρεις μήνες το Π.Κ. και η λειτουργία του έγιναν άνω κάτω με τις ευθύνες να βαραίνουν την πλειοψηφούσα παράταξη, η οποία αρχικά προσπάθησε με κάθε τρόπο να υποτιμήσει τη νοημοσύνη μας και δευτερευόντως δε δίστασε να ποδοπατήσει ξανά κάθε έννοια δημοκρατίας. Έτσι η συζήτηση που αρχικά ξεκίνησε σχετικά με την αξιοπιστία του προσώπου του Προέδρου, εξελίχθηκε στο κατά πόσο έχει ή δεν έχει τελικά δικαίωμα το σώμα να θέτει ζητήματα μομφής.
Κατά την άποψη, λοιπόν, της Πολιτιστικής αλλαγής  και αυτό αποτελεί πρωτοτυπία για τις εκδημοκρατισμένες κοινωνίες, ο αιρετός δεν είναι ανακλητός! Άπαξ και εκλέχθηκε θα τερματίσει την θητεία του ο κόσμος να χαλάσει. Κατ’ εντολίν μάλιστα του Προέδρου πληρώσαμε και 200 ευρώ σε δικηγόρο για να μας  «επιβεβαιώσει» το παραπάνω και ο νοών νοήτο.
Κύριοι, έστω και τώρα σας καλούμε να αλλάξετε στάση και να προχωρήσετε σε αναδιάρθρωση του προεδρείου.
Ο ταμίας και ο αντιπρόεδρος δε σας ανήκουν. Σε ότι αφορά εμάς δε, διευκρινίζουμε ότι δε διεκδικούμε καμία καρέκλα, αλλά σας καλούμε να διορθώσετε την αδικία όσο είναι καιρός και πριν έρθουμε ξανά αντιμέτωποι με παρόμοιες καταστάσεις.
Εν πάσει περιπτώσει, όσο πιο γρήγορα κατανοήσετε ότι δε σας παίρνει πια να διοικείτε τα κοινά με τον τρόπο που το κάνατε δεκαετίες τώρα, τόσο το καλύτερο για όλους.
Δεν είναι, άλλωστε, τυχαία η αντιμετώπιση των συναδέλφων. Όλοι ψιθυρίζουν ότι κάτι βρωμάει εδώ μέσα, ωστόσο, εσείς αποκομμένοι από χρόνια από την ηθική σφυρίζετε αδιάφορα και ροκανίζετε το χρόνο μέχρι να περάσει και αυτή η 3ετία, απολαμβάνοντας τα προνόμια που σας παρέχονται.
Καταργήστε τη ΓΑΣ, τολμήστε το. Καταργήστε αυτό το όργανο το οποίο οι ίδιοι λέτε στις ιδιωτικές συζητήσεις ότι δεν προσφέρει τίποτα και δώστε το λόγο στους συναδέλφους αμεσοδημοκρατικά. (Την υπεραξία τους άλλωστε διαχειριζόμαστε μέσα από την επιχορήγηση του ΟΤΕ.)
Η εποχή άλλαξε συνάδελφοι. Η επιταγή της κοινωνίας είναι οι ρηξικέλευθες αλλαγές. Είναι επιβεβλημένο να την ακούσουμε.
Το όλο παιχνίδι πρέπει να μπει κάτω από αυστηρό έλεγχο, για να σωθούμε από την αυτοκαταστροφή. Οι υγιείς δυνάμεις πρέπει να πάρουν στα χέρια τους το μέλλον τους και ελευθερώνοντας νέες δυνάμεις υλικές και πνευματικές να ανεβάσουν τον πολιτισμό και την πολιτική σε υψηλότερο επίπεδο.